Wednesday, January 30, 2013

امیدی به گذار مسالمت آمیز نیست



          

           امیدی به گذار مسالمت آمیز نیست اما تغییرات بزرگ  در راه است

به تازگی آقای خامنه ای در مورد انتخابات آزاد هشدار داد. پس از آن آقای خاتمی و دیگر اصلاح طلبان هم دهان فرو بستند و خط و نشان رهبر را پاس نگاه داشتند. حکایت اصلاح طلبان هم حکایت دستمال چرکینی است که دیگر نه نظام آنها را می پذیرد و نه جناحهای بیرون نظام ! همچون قوم سرگشته ای که هم از تبره می خورد و هم از آخور.
رانده شدگان از درون نظام (اردشیر ارجمند و فاطمه حقیقت جو) خارج نشینان به اصلاح روشنفکر در حرکتی تقلیدآمیز از رضا پهلوی راهی دیدار با نمایندگان پارلمان اروپا شدند. آقای اردشیر ارجمند در این دیدار خط قرمزهای جنبش سبز را روشن نمود. همکاری نکردن با مجاهدین خلق و سلطنت طلبان !!! آقای ارجمند چه کسی شما را نماینده جنبش سبز خوانده است؟!

در دیگر سو اما امپراطوری سپاه و بیت رهبری تمام خیز آماده اند تا همان اندک چیزی هم  که باقی مانده را ببلعند. اختلافها برای تقسیم غنائم روز به روز در حکومت آشکارتر می شود. اما تمام گروهها در سرکوبی آزادی بیان هم نظر هستند. به تازگی بازداشت چندین خبرنگار و نویسنده به جهان نشان داد که این رژیم تمامیت خواه است و سرکوبگر.
در هیاهوی اختلافهای درون نظام  می بینیم که قدرت رهبر روز به روز تحلیل می رود. برادر خواندن سران فتنه توسط      عسگر اولادی که از بزرگان اصول گراست خود شاهد این مدعاست.
فروپاشی اقتصاد کشور و موج بی سابقه گرانی بیکاری و فساد مانند موریانه ریشه ی پنج هزارساله ی جامعه ایران را می خورند. از دیگر سو باند مافیای قدرت و فساد سپاه هشدار داد که موج اعتراضهای تازه از شهرستانها آغاز خواهد شد نه از تهران !
امنیت در حال محو شدن است و حکومت با اعدامهای فله ای در ملاعام گویا می اندیشد که این راه حل امنیت می آورد. رژیم از نوک پا تا بن دندان درگیر مشکلات و اختلافهاست و مردم به حال خود رها شده اند. افزایش قیمت دلار بر اساس آخرین خبرها از مرز 3800 گذشت. دو هفته پیش مطبوعات داخل ایران گزارش دادند : مرگ نه نفر در تهران از گرسنگی !

از سوریه خبر می رسد : دیروز جنگنده های اسراییل دو بار مواضع ارتش بشار اسد را در نزدیکی دمشق و مرز لبنان بمباران کردند. اولی مرکز تحقیقات نظامی بود و دومی کاروان حمل اسلحه از سوریه به لبنان. هنوز یک هفته هم از اختصاص خط مبادله ماهیانه یک میلیارد دلار از تهران به دمشق نمی گذرد !  بشار و رژیمش از حالت تهاجمی به دفاعی تغییر موضع داده است. سرنگونی نزدیک است. رژیم ایران همچنان برای پشتیبانی از بشار اسد و نظامش(مرده ی متحرک) پای می فشرد.

گذار مسالمت آمیز به دموکراسی و جمهوری راستین با شرایط موجود بسیار بعید به نظر می رسد. در دیگر سو تغییرات بسیار بزرگ و ریشه ای در ایران اجتناب ناپذیر است. هیچ چیز و هیچکس توانایی سد کردن راه این تغییرات را ندارد. شاید اندکی بتوان آن را به تاخیر انداخت اما روی دادنش حتمی است.
هشدار! هشدار!
مذاکرات پشت پرده با آمریکا توسط بیت رهبری در جریان است. در این مذاکرات تنها چیزی که در نظر گرفته نخواهد شد کیان  مملکت و منافع ملت است. رهبر و زیردستانش به تنها چیزی که می اندیشند نجات مقام و موقعیت خودشان است. گویا پس از 200 سال دوباره قرارداد ننگین ترکمانچای و گلستان برای سرپا نگاه داشتن استبداد رقم خواهند خورد. این بار اما ملایان خونخوارتر از قاجار مجری این ننگ در تاریخ ایرانند !

فرزند کوچک ملت ایران
کاوه
بهمن ماه 1391

No comments:

Post a Comment