Saturday, March 12, 2011

چهارشنبه سوری سال 89 را بهترین چهارشنبه سوری زندگی ام خواهم کرد



بهترین چهارشنبه سوری زندگی ام را چطور خواهم گذراند؟

چهارشنبه سوری در ایران باستان:

آخرین شب چهارشنبه پایان سال مردم ایران باستان بر روی بامها یا جلوی در خانه آتش می افروختند چرا که باور داشتند روان درگذشتگان به خانه های بازماندگان بازمی گردند و روشنایی آتش به آنها کمک می کند که راه خود را گم نکنند. پیرامون آتش به شادی و پایکوبی می پرداختند تا روان درگذشتگان نیز شاد شود و دوباره با شادی خانه را رها کرده به دنیای بالا بازگردند.

چهارشنبه سوری در قرن بیست و یکم و ایران آخوندی:

هزاران سال پیش که نه آخوندی بود و نه حکومت سلطانی ولی فقیه مردمان بدون هیچ ترسی با آزادی و شادی آخرین شب چهارشنبه سال که همان سه شنبه شب بود با روشنایی آتش که نماد اندیشه روشن است جشن می گرفتند امروز که در سال 1389هستیم اما برای چندهزارمین بار در تاریخ چند هزارساله ایران زمین برای برافروختن آتش و زنده نگه داشتن فرهنگ کشورمان گرد هم خواهیم آمد اما این بار برای گرامیداشت روان ندا آقاسلطان . سهراب و ترانه موسوی و هزاران کشته شده در این 32 سال. من این چهارشنبه سوری را با شادی می گذرانم و نکته های زیر را در نظر می گیرم:

1-در تاریکی شب و در کنار آتش شعار مرگ بر دیکتاتور و زندانی سیاسی آزاد باید گردد را سر می دهم.

2- از خشونت و حمله به مراکز بسیج و نیروی انتظامی پرهیز می کنم اما در صورتیکه آنها به من و همرزمانم حمله کردند با نارنجک دستی و کوکتل مولوتف پاسخ خواهم داد.

3- خیابانها را تا نیمه شب رها نمی  کنم و شعار بر ضد دیکتاتورهای  درمانده سر خواهم داد و آرامش و خواب را از چشمهایشان خواهم ربود. 

4- با رنگ سبز بر روی دیوارها شعار مینویسم ( دیکتاتور به پایان سلام کن)( زندانی سیاسی آزاد باید گردد)(مرگ بر جمهوری اسلامی...مرگ بر اصل ولایت فقیه)

5- فراموش نمی کنم که زنده ماندن و دستگیر نشدن مهم است چرا که جنبش ملت ایران به وجود من نیاز دارد.

پس از چهارشنبه سوری چه فرصتهایی داریم برای نشان دادن اعتراض به رژیم:
پنجشنبه شبها(شب جمعه) در فرهنگ ما احترام ویژه ای دارد از آنجا که باور داریم روان درگذشتگان در انتظار خیرات و دعای ما هستند و از آنجا که این پنجشنبه (شب جمعه) پس از چهارشنبه سوری آخرین پنجشنبه شب خواهد بود خانواده های زیادی برای درگذشتگان خود به گورستانها خواهند رفت مانیز برای ادای احترام به کشته شدگان جنبش سبز همراه با  خانواده های آنها بر سر مزارشان با نمادهای سبز حضور پیدا می کنیم. 
 29 اسفندماه که روز ملی شدن صنعت نفت هست برای احترام به بزرگ مرد تاریخ ایران دکتر مصدق بیکار نخواهیم نشست. شب 29 اسفندماه یعنی 28 اسفند شنبه شب ساعت 22 بر بامها شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد سر خواهیم داد.
 29 اسفندماه یکشنبه شب نیز ساعت 22 باز هم شعار شبانه را ادامه خواهیم داد. 

سه شنبه های اعتراضی نیز همچنان ادامه پیدا خواهد کرد تا به سالگرد خرداد خونین برسیم و در آن روز دنیا را بر سرکوبگرها و دیکتاتورها سیاه خواهیم کرد.
 این بود لیست مناسبتها و فرصتهایی که پس از چهارشنبه سوری داریم و می توانیم از آنها بهره بگیریم. از شعارنویسی غافل نشوید. در ایران میلیاردها دیوار وجود دارد اگر هر ایرانی یک بار روی یک دویار شعار بنویسد ایران سبز خواهد شد. 

اخبار مهم این هفته: 

بی خبری از آقایان کروبی و موسوی: پس از گذشت 18 شب از ربایش کروبی و موسوی به همراه همسرانشان همچنان خبری از آنها در دست نیست. روشن شدن چراغ منزل آقای کروبی گزارش شده اما خانواده ایشان گفته است ما هنوز تاکید می کنیم که ایشان در محلی نامعلوم به سر می برد. 

جوانترین زندانی سیاسی ایران : خانم هانیه محمدزاده دانشجوی اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی تهران که اکنون در زندانهای رژیم زندانی است و تا به امروز خبری از ایشان در دست نیست. از نوشت محمد نوری زاد نیز خبری در دست نیست.

نامه دانشجویان دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران به فرهاد رهبر رئیس دانشگاه  در اعتراض به اخراج دکتر سیف زاده از اساتید برجسته دانشگاه و جایگزینی ایشان با آقای الله کرم. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: آقای مشایی رئیس دفتر احمدی نژاد از سفارت سوییس (حافظ منافع آمریکا) درخواست ویزای آمریکا برای خود و هیئت همراه را کرده است و ما نمی دانیم هدف ایشان از رفتن به آمریکا چیست؟!!!! 

لیبی : جنگ خونین بین ارتش دیکتاتور لیبی معمر قذافی و جبهه آزادی بخش لیبی همچنان ادامه دارد. تا کنون فرانسه این جبهه را به عنوان دولت لیبی به رسمیت شناخته است. این جبهه کنترل نیمی از کشور را در دست دارد. سازمانهای اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که معمر قذافی به هیچ عنوان خواهان واگذاری قدرت نیست. از طرفی اتحادیه اروپا خواهان نشست اظطراری با اتحاد یه عرب در مورد لیبی شده است. آمریکا و دیگر کشورهای غربی خواهان اعمال منطقه پرواز ممنوع برای لیبی هستند.

در این هفته شاهد راهپیماییهای مردم در شهرهای عراق بودیم: شهرهای نجف کربلا و اربیل در شمال عراق شاهد درگیریهایی بین مردم و نیروهای پلیس بود. تظاهرکنندگان در اربیل خواهان کناره گرفتن مسعود بارزانی از حکومت خودمختار کردستان عراق شده اند. 

روز خشم در عربستان: تظاهرات روز خشم در شرق عربستان جعه به خشونت کشیده شد.

زلزله و سونامی در ژاپن: تا کنون سه کشته بر جای گذاشته است. وضعیت در اقیانوس آرام بحرانی گزارش شده و جزایر اقیانوس آرام برای موج سونامی آماده می شوند. گفتنی است که زلزله ژاپن در تایوان و فیلیپین نیز احساس شده اما خساراتی در پی نداشته است. 

با سپاس . چهارشنبه سوری را فراموش نکنید
کاوه آهنگر

3 comments:

  1. و اما چهارشنبه سوری
    بزارید دقیقا بگم براتون چی میشه
    طبق روال هر ساله در هر چهارشنبه سوری پ تعدادی بر اثر انفجارات کشته می شوند تعداد بیشتری زخمی می شوند و عده ای هم بازداشت شده و روانه زندان می شوند تا انتهای تعطیلات عید!!
    اما امسال سبزها به مخ(!) خود بسیار فشار آوردند و ابتکاری به خرج دادند که مثلا هیچ کسی هم نمی فهمه و اون ابتکار به این شرح است:
    آن چند نفری که همه ساله در حوادث چارشنبه سوری کشته می شوند امسال دیگه کشته نمی شوند. یعنی کشته می شوند ولی به نام جلبکان نفله شده (یا همون شهدای جنبشتون) معرفی می شوند و آن مرحوم یا مرحومه که در این حوادث فوت کرده است بدون این که روحش هم خبر داشته باشد عکسش در بالاترین و پایین ترین و فیس بوک گذاشته می شود و فریاد عمه کتی شما به آسمان می رود که آی "هوشنگ خرک دره ای" توسط دژخیمان رژیم در چارشنبه سوری سبز به شهادت رسید!!! پس ما پیروزیم ونیز بیشمار!!! =)) و این مساله چند روز مایه دلخوشی شما و سرگرمی ما می شود :دی
    و اما آن عده که زخمی می شوند هم امسال به حساب تلفات چارشنبه سوری سبز نوشته می شوند و جزء جانبازان راه آزادی از آن ها تجلیل می شود
    آن تعدادی از ارازل و اوباش هم که طبق روال هر ساله دستگیر می شوند خوب طبعا زندانی سیاسی که آزاد باید گردد!! می باشند و باید هرچه سریعتر آزاد گردند وگرنه به رژیم اخطار می کنیم که در صورت عدم آزادی آن ها (به پیوست موسوی و کروبی) رژیم را تا یک میلیون سال آینده ساقط خواهیم کرد.
    همچنین در روز چارشنبه سور خیلی از دوستان لطف می کنن و از هر ترقه ای که دم در خونشون میترکه (حتی از این تفنگ های اسباب بازی کودکان که ترقه گوگردی دارد) فیلم برداری می کنند و گزارش لحظه به لحظه ای را در اختیار امت همیشه در صحنه ی سایت بالاترین قرار می دهند که این صدای ترقه ها پایه های حکومت را لرزانده است و دیکتاتور رفتنی است و البته در عین حال کلی کری می خوانند که این نوع عصبانیت ها و حرص خوردن ها خود گویای همه چیز هست که کی کجاش داره می سوزه!!! =))
    و خلاصه این که من به شما قول می دهم که این چارشنبه سوری بسیار سبز خواهد بود و قول میدم که باعث میشه تا آخر همین هفته سایت بالاترین بدون سوژه نمونه و ایشالا از هفته آینده هم که دیگه عید و مسافرت و اینا به همه خوش بگذره :)) تا ایشالا ببینیم بعد عید حوصلتون که سرجاش اومد باز بیاین خودتونو دست بندازین
    البته من از الان بگم 13 بدر سبز کار رژیم تمومه
    میگی نه؟ نیگا کن!!!!

    ReplyDelete
  2. دوست عزیز:
    آینده این رژیم و ملتهای دنیا البته دست یک سرس گروه بی وطن هست که نود و پنج درصد ثروت دنیا را در اختیار دارند و اونها هستند که سرنوشت این رژیم را تعیین می کنند اما جنبش سبز...بی تردید اگر مردم بی تفاوت بمونند در برابر رخدادها اوضاع از اینکه هست بدتر خواهد شد اما کوچکترین اعتراض می تونه در تصمیمات اون افراد تاثیر بگذاره

    ReplyDelete
  3. درود به شما دوست خوبم
    ایزد یکتا را سپاس می گوییم که بار دگر و با آمدن بهار دگر ما را به اندیشیدن واداشت. او کردار نیک و اندیشه ی نیک و گفتار نیک را به انسان ارزانی داشت تا خود اراده کند که کدامین راه را پیشه گرداند. بهاران فراوان آمده است و خواهد آمد واین فراز و نشیب ها که می بینیم از ما سرچشمه میگیرد. از اهورا مزدا می خواهیم که پیوسته ما را در فرازها نگه دارد و از نشیب ها دور

    ReplyDelete